Veelgestelde vragen

Hoe kan ik mij aanmelden voor een cursus/opleiding?

Via de ‘direct inschrijven’-button op de betreffende cursus-/opleidingspagina op onze website kun je je aanmelden

De cursus/opleiding waar ik mij voor wil aanmelden zit vol. Kunnen jullie nog iets voor mij betekenen?

Rechts bovenin op de cursuspagina van de betreffende cursus vind je een knop ‘plek op wachtlijst’. Via deze knop kun je een plek op de wachtlijst aanvragen. Als er een plek vrijkomt, nemen wij contact met je op.

Ik krijg korting via mijn werkgever / via een cadeaubon. Hoe geef ik dit aan?

Tijdens het aanmelden kun je in het opmerkingenveld aangeven dat je graag gebruik maakt van je cadeaubon of korting krijgt van je werkgever. Wij sturen je een aangepaste factuur toe, waarop de korting is verwerkt.
Maak je gebruik van de CCD cadeaubon? Gebruik dan de link die je terugvindt op de cadeaubon zelf om je aan te melden voor een cursus of opleiding naar keuze.

Is het mogelijk om een reservering te maken, zodat ik zeker weet dat ik kan deelnemen? Ik weet namelijk nog niet zeker of ik voldoe aan toelatingseisen/ik moet het nog bespreken met mijn werkgever o.i.d.

Ja, dit is mogelijk. Neem hiervoor contact met ons op (026-3684411 of curecare@curecare.nl). Het plaatsen van een reservering is kosteloos en mogelijk als er nog voldoende plaatsen beschikbaar zijn. Wanneer de opleiding/cursus bijna vol is, dan nemen wij contact met je op en dien je binnen twee dagen te beslissen.

Ik twijfel of ik voldoe aan de toelatingseisen. Hoe weet ik of ik deel mag nemen?

Als er sprake is van toelatingseisen, vind je dit terug bij de betreffende cursus/opleiding. Onder de inhoud van de cursus/opleiding vind je het blokje ‘Toelatingseisen’ terug. Mocht je na het lezen hiervan nog twijfels of vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op om te overleggen.

Waar vind ik terug door welke beroepsverenigingen een cursus/opleiding geaccrediteerd is?

Bij elke cursus/opleiding vind je onderaan de pagina (of via de knop ‘meer informatie’ rechts bovenin) terug door welke beroepsvereniging accreditatie is verleend of waar de accreditatie nog in aanvraag is. Wij vermelden hier ook bij hoeveel punten er bij de vorige editie van de cursus/opleiding werden toegekend. Wij kunnen echter geen garantie geven dat hetzelfde aantal punten opnieuw zal worden toegekend. Dit kan per editie verschillen.

De accreditatie voor mijn cursus/opleiding is nog niet toegekend en de cursus/opleiding start binnenkort. Wat moet ik doen?

Neem hiervoor contact met ons op, dan kijken we er samen naar.

De cursus/opleiding die ik wil volgen is niet geaccrediteerd door een specifieke beroepsvereniging. Is het alsnog mogelijk dat bij deze vereniging accreditatie wordt aangevraagd?

Neem hiervoor contact met ons op, dan kijken we er samen naar.

Wanneer worden mijn accreditatiepunten doorgevoerd in PE-online?

Binnen twee weken na afronding van de cursus/opleiding voeren wij de punten op in PE-online. Voorwaarde hiervoor is dat we je betaling hebben ontvangen en dat je hebt voldaan aan alle eisen (aan aanwezigheidsplicht voldaan en indien nodig: toets gehaald/video- of beeldmateriaal getoond/opdrachten ingeleverd).

Ik ben verhuisd. Hoe geef ik mijn nieuwe adres door?

Graag ontvangen wij je nieuwe adres via curecare@curecare.nl

Wat gebeurt er wanneer mijn cursus/opleiding niet door gaat?

Het is mogelijk dat een cursus/opleiding door Cure & Care Development wordt geannuleerd, bijv. doordat er te weinig deelnemers zijn. Wij geven je dan graag de mogelijkheid om bij de eerstvolgende editie van de cursus/opleiding aan te sluiten. Is dit niet mogelijk, dan ontvang je uiteraard het betaalde cursusbedrag terug. Als een opleiding niet door kan gaan, dan hoor je dit uiterlijk drie weken van te voren. Gaat een cursus niet door, dan hoor je dit uiterlijk twee weken van te voren.

Wat houdt een 'hybride' cursus in?

Wanneer er bij een cursus of opleiding wordt aangegeven dat deze ‘hybride’ wordt georganiseerd, kun je als cursist zelf bepalen of je de cursus of opleiding online bijwoont of face-to-face. Een deel van de cursisten zal dan ook online aanwezig zijn, terwijl een ander deel van de cursisten de cursus op hetzelfde moment face-to-face volgt. Een aantal van onze zalen zijn geschikt voor hybride cursussen. Met behulp van professionele apparatuur kan de docent zowel de cursisten in de zaal als de cursisten online gelijktijdig onderwijzen.

Hoe kan ik mijn deelname annuleren of verplaatsen?

Als je je deelname wilt annuleren of verplaatsen, neem dan contact met ons op. Dan bekijken we samen de mogelijkheden.

Als ik mijn inschrijving wil annuleren, betaal ik dan annuleringskosten?

Je kunt tot 14 dagen na je aanmelding kosteloos annuleren. Na deze 14 dagen gelden andere voorwaarden. Deze voorwaarden kun je terug vinden op onze website bij de Algemene leveringsvoorwaarden.

Wanneer ontvang ik mijn boeken?

Afhankelijk van de cursus/opleiding en de voorbereidingen voor de cursusdag, ontvang je de boeken 4 tot 2 weken van te voren.

Kan ik het boek/cursusmateriaal eerder ontvangen?

Ja, dit is mogelijk. Na betaling van de factuur sturen wij je graag het boek/cursusmateriaal toe. Neem hiervoor contact met ons op.

Is het mogelijk om online aan te sluiten bij de cursus/opleiding?

In de meeste gevallen is dit zeker mogelijk! Neem contact met ons op om de mogelijkheden voor jouw cursus/opleiding te bespreken.

Gaat mijn cursus/opleiding (online) door?

In principe gaan alle cursussen/opleidingen (online) door. Als de cursus/opleiding niet door kan gaan, dan ontvang je hierover bericht van ons. Mocht je alsnog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.

Is er een aanwezigheidsplicht?

Ja, elke cursus/opleiding heeft aanwezigheidsplicht. Deze zijn verschillend per accreditatievereniging.

Moet ik zelf lunch meenemen tijdens de cursusdag?

Nee, Cure & Care Development verzorgt de lunch. Als wij rekening moeten houden met dieetwensen/allergieën, dan horen wij dit graag. Tijdens je aanmelding kun je dit aangeven. Mocht je dit zijn vergeten, dan horen wij het graag uiterlijk één week van te voren.

Kunnen jullie rekening houden met mijn allergieën/dieetwens?

Ja, deze kun je aangeven op het inschrijfformulier of uiterlijk een week van te voren aan ons doorgeven.

Is een kolfruimte beschikbaar?

Ja, wij hebben een kolfruimte beschikbaar en eventueel koeling voor het bewaren van gekolfde melk.

Ontvang ik een factuur?

Ja, je ontvangt na aanmelding een factuur in PDF bij je bevestiging van aanmelding op het opgegeven e-mailadres. Deze dien je binnen 30 dagen te betalen.

Hoe gaat de facturatie/betaling in zijn werking?

Na aanmelding voor een cursus/opleiding ontvang je een bevestiging van aanmelding met daarin je factuur in PDF. Deze dien je binnen 30 dagen te betalen. Ook kun je de factuur direct via iDeal betalen.

Krijg ik een bevestiging wanneer de factuur betaald is?

Nee, je ontvangt geen bevestiging als de factuur is betaald. Je kunt uiteraard bij ons informeren of de betaling ontvangen is.

Kan ik de factuur in termijnen betalen?

Ja, het is mogelijk om de factuur in termijnen te betalen. In overleg bepalen we het aantal termijnen en het bedrag per termijn. Neem hiervoor contact met ons op.

Mijn werkgever betaalt de factuur. Hoe gaat dit in zijn werk?

Tijdens je aanmelding kun je aangeven dat je werkgever de factuur betaalt en de gegevens van je werkgever invullen. Ook kun je relevante informatie toevoegen zoals een kostenplaatsnummer. De factuur ontvang je vervolgens in PDF per e-mail bij je bevestiging van aanmelding en dien je zelf naar je werkgever door te sturen.

Is het mogelijk om een cursus/opleiding Incompany te organiseren?

Ja, dit is mogelijk. Neem hiervoor contact met ons op om de mogelijkheden en je wensen te bespreken.

Het lukt mij niet om in te loggen in Mijn CCD. Wat nu?

Wellicht gebruik je een verkeerd wachtwoord. Via de knop ‘Ben je je wachtwoord vergeten?’ kun je je wachtwoord veranderen. Lukt dit niet, neem dan contact met ons op en wij helpen je graag verder.

Wanneer ontvang ik mijn certificaat?

Binnen twee weken na afronding van de cursus/opleiding ontvang je je certificaat. Voorwaarde hiervoor is dat we je betaling hebben ontvangen en dat je hebt voldaan aan alle eisen (bijv. aan aanwezigheidsplicht voldaan, toets gehaald/video- of beeldmateriaal getoond/opdrachten ingeleverd).

Ik ben mijn certificaat kwijt. Kan ik deze nogmaals ontvangen?

Ja, dit is mogelijk. Neem hiervoor contact met ons op.

Waar moet ik zijn, waar kan ik parkeren?

Op de pagina ‘Contact’ vind je meer informatie over onze locatie, het adres en (betaalde) parkeergelegenheid. Routebeschrijving.

Hoe moet ik vanaf de parkeergarage of NS Station Arnhem naar jullie locatie lopen?

In de routebeschrijving vind je de looproutes vanaf de parkeergarages en Station Arnhem naar onze locatie. Mocht je dan nog vragen hebben, bel ons dan gerust op!

Heb je een vraag die je hier niet terugvindt?

Bel ons dan gerust via 026-3684411 of stuur een mail naar curecare@curecare.nl.

Covid-19
Cure & Care Development biedt als gevolg van de COVID-19 maatregelen haar opleidingen zoveel mogelijk online aan. Lees meer over COVID-19 op onze site, of neem gerust contact met ons op. We helpen je graag!