WISC-V-NL Verdiepingstraining
Keuzedag
Je hebt de WISC-V-NL afgenomen en weet nu de IQ score en de eventuele sterke en zwakke punten in de opbouw van het IQ. Maar welke vertaalslag is nu mogelijk naar de praktijk? Welke concrete adviezen zijn passend en bruikbaar? Hoe interpreteer je opvallend lage of hoge scores? Zoals een opvallend lage score op werkgeheugen, welke gevolgen heeft dit voor onderwijs aan dit kind of het begrijpen van zijn gedrag? Of een opvallend hoge score op informatieverwerkingssnelheid, wat betekent dat voor het functioneren van het kind in het algemeen? En wat doe je nu eigenlijk met de aanvullende indexen? Welk aanvullend onderzoek zou je kunnen gaan doen? De praktijk is soms weerbarstig. In deze verdiepingstraining over de WISC-V-NL leer je omgaan met uitzonderingen in de praktijk.
In deze training is er veel ruimte voor eigen casuïstiek, je specifieke vragen en uitdagingen waar je tegen aanloopt. Krijg tips en antwoorden van onze trainer, actuele praktijkvoorbeelden en leer van uitdagingen van mede professionals door casussen met elkaar te bespreken.
Onderwerpen
Tijdens de training komen de volgende onderwerpen aan bod:
- De valkuilen in de afname en scoring van de WISC-V-NL
- Wanneer er sprake is van een harmonisch of een disharmonisch profiel
- Een verschil interpreteren tussen indexscores en dat beschrijven in jouw rapportage
- Scores op de primaire en secundaire indexen begrijpelijk verwoorden in een rapportage en verbinden aan handelingsgerichte adviezen
- De do’s and don’ts in het interpreteren van de resultaten van de WISCV-NL
- Je eigen vragen of casus
Docent
Via Pearson – de training wordt verzorgd door een van onze ervaren trainers: Selma Ruiter, Alissa Sikkenk, Heleen van der Vlugt of Lindsay Vanhecke.
Data
- 26 juni 2023 geannuleerd
- 22 november 2023
Accreditatie is toegekend bij: (in kader van herregistratie SKJ)
- K&J/OG herregistratie 6,5 punten
- K&J/OG opleiding – diagnostiek 2 punten
- K&J/OG opleiding – behandeling 0,5 punten
- K&J/OG opleiding – overig taken 0,5 punten